Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Πληροφορίες

Συχνές Ερωτήσεις

Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) συνδέει το αεροδρόμιο με τo σταθμό των ΚΤΕΛ με απευθείας γραμμή, τη Ν.1, η οποία έχει δύο κλάδους: το 01Χ και την 01Ν που είναι η νυχτερινή εκδοχή της γραμμής.

Κατά μέσο όρο υπάρχουν 2 δρομολόγια την ώρα, που ξεκινούν στις 06.05 το πρωί το πρώτο και στις 22.35 το τελευταίο της 01Χ.

Τα δρομολόγια της 01Χ εδώ: http://oasth.gr/01X (τα δρομολόγια από το αεροδρόμιο περιγράφονται στο κάτω μέρος του πίνακα με τον τίτλο Αναχώρηση από ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – ΑΦΙΞΕΙΣ Επιστροφή )

Τα δρομολόγια της 01Ν εδώ: http://oasth.gr/01N  ( τα δρομολόγια από το αεροδρόμιο περιγράφονται στο κάτω μέρος του πίνακα με τον τίτλο Αναχώρηση από ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – ΑΦΙΞΕΙΣ Επιστροφή )

Από το αεροδρόμιο μέχρι τα ΚΤΕΛ, θα χρειαστείτε 1 ώρα περίπου και 2 ευρώ

Το εισιτήριο κοστίζει 2 ευρώ και μπορείτε να το προμηθευτείτε από το ειδικό μηχάνημα μέσα στο λεωφορείο. Το μηχάνημα δεν δίνει ρέστα, καλό θα είναι να έχετε μαζί σας ένα κέρμα των 2 ευρώ.

Η διάρκεια του δρομολογίου με τον σταθμό των ΚΤΕΛ, που λέγεται “ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ”, με το αστικό του ΟΑΣΘ είναι περίπου 1 ώρα, ανάλογα με τις κυκλοφοριακές συνθήκες. Κάποια νυχτερινά δρομολόγια, μπορεί να φτάσουν στο σταθμό ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ των ΚΤΕΛ, σε αρκετά λιγότερη ώρα.

Μπορείτε να δείτε τη διαδρομή στους χάρτες google εδώ: https://goo.gl/maps/

Μπορείτε να δείτε και να αγοράσετε εισιτήριο για τη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Αθήνα με ΚΤΕΛ εδώ: https://ktelthes.e-ticketing.gr

Για άλλες πόλεις οι οποίες συνδέονται με το σταθμό ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ των ΚΤΕΛ, δείτε τα δρομολόγια εδώ: https://www.ktelmacedonia.gr

ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ ότι τα ΚΤΕΛ είναι διαφορετικές ιδιωτικές μεταφορικές επιχειρήσεις. Όταν λέμε ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, δεν εννοούμε όλα τα ΚΤΕΛ, αλλά το ΚΤΕΛ που κάνει τη γραμμή Θεσσαλονίκη-Αθήνα. Ο σταθμός που βρίσκεται δυτικά δεν λέγεται ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, αλλά “ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ”

ΝΕΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΠΟ 1/1/2024

Κανονισμός Δικαιωμάτων Επιβατών (ΦΕΚ 7483/29-12-2023) (κλικ εδώ για ολόκληρο το νόμο)

β) ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΜΕ ΖΩΑ

βα) Η μεταφορά μικρών ζώων συντροφιάς με οδικά μέσα και μέσα σταθερής τροχιάς (Μετρό, Τραμ) επιτρέπεται, με ευθύνη του επιβάτη και κατά την κρίση του οδηγού ή άλλου εντεταλμένου προσωπικού του μεταφορέα ανάλογα με τις συνθήκες πληρότητας του οχήματος/ συρμού και την ασφάλεια των επιβατών (με εξαίρεση τους σκύλους βοηθείας), εφόσον:

  1. Είναι τοποθετημένα σε ασφαλές κλουβί μεταφοράς, κλειστού τύπου διαστάσεων έως 70εκ. x 40εκ. x 50εκ. για την περίπτωση των τακτικών αστικών γραμμών ή σε ασφαλές κλουβί μεταφοράς, κλειστού τύπου διαστάσεων έως 50εκ. x 40εκ. x 35εκ. για την περίπτωση των υπεραστικών τακτικών καθώς και των έκτακτων γραμμών.
  2. Συνοδεύονται από τον ιδιοκτήτη ή κάτοχό τους.
  • Ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του ζώου φέρει το ατομικό βιβλιάριο υγείας- διαβατήριο του ζώου.
  1. Ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του ζώου βρίσκεται πλησίον αυτού και μεριμνούν για τη μη πρόκληση τραυματισμού ή όχλησης άλλων επιβατών.
  2. Τα τοποθετούν στους ελεύθερους χώρους των οχημάτων/συρμών, εκτός των διαδρόμων, των σημείων εισόδου- εξόδου των επιβατών και επικύρωσης των εισιτηρίων ούτως ώστε να μη διακυβεύεται η ασφαλής μετακίνηση των υπόλοιπων επιβατών.
  3. Στην περίπτωση τακτικών υπεραστικών ή διεθνών, γραμμών καθώς και έκτακτων γραμμών, μεταφέρονται υποχρεωτικά εντός του χώρου των επιβατών και πάντως σε καμία απολύτως περίπτωση στο χώρο αποσκευών (περιλαμβανομένης της περίπτωσης ζώων μέσα σε δέματα).

 

ββ) Ειδικώς, οι σκύλοι βοηθείας, ήτοι οι εκπαιδευμένοι σκύλοι οδηγοί τυφλών και σκύλοι βοηθοί ατόμων με αναπηρίες, καθώς και οι σκύλοι που βρίσκονται στη διαδικασία εκπαίδευσης ως σκύλοι βοηθείας μεταφέρονται ως εξής:

  1. Χωρίς κλουβί μεταφοράς και χωρίς φίμωτρο, εφόσον φέρουν λουρί χειρισμού, ανεξάρτητα από το μέγεθός τους.
  2. Ο χρήστης ή εκπαιδευτής, κατά περίπτωση, του σκύλου βοηθείας φέρει και επιδεικνύει, όποτε του ζητείται από τους Ελεγκτές Κομίστρου ή τους ειδικά εξουσιοδοτημένους για το σκοπό αυτό υπαλλήλους, τα εκ του νόμου οριζόμενα παραστατικά που πιστοποιούν την επάρκεια εκπαίδευσής του ζώου (αν είναι εκπαιδευμένο ή τελεί υπό εκπαίδευση), την υγεία αυτού, όσο και ότι ο χρήστης ή εκπαιδευτής του σκύλου βοηθείας διαθέτει τη σχετική πιστοποίηση και αποδεικτικό χρήσης του ζώου.
  • Στην περίπτωση χρήστη ή εκπαιδευτή που είναι πολίτης της Ε.Ε. ή πολίτης τρίτης χώρας, αλλά μένει στην Ελλάδα για βραχύ χρονικό διάστημα, τότε τα απαραίτητα πιστοποιητικά, όπως έχουν εκδοθεί από επίσημο φορέα ή υπηρεσία της χώρας προέλευσης, πρέπει να είναι μεταφρασμένα στην αγγλική γλώσσα. Σε περίπτωση μακροπρόθεσμης παραμονής του χρήστη ή εκπαιδευτή στην Ελλάδα (π.χ. λόγοι εργασίας, μόνιμη παραμονή κ.λπ.), τα ως άνω πιστοποιητικά πρέπει να είναι επίσημα μεταφρασμένα στην ελληνική γλώσσα από τις Αρχές της Ελλάδας στο εξωτερικό (Πρεσβείες κ.λπ.), κατά τα οριζόμενα της ισχύουσας σχετικής νομοθεσίας.
  1. Ο χρήστης ή εκπαιδευτής, κατά περίπτωση, του σκύλου βοηθείας μεριμνά για τη διατήρηση της καθαριότητας του οχήματος/συρμού και για την ανεμπόδιστη διέλευση και κίνηση των υπόλοιπων επιβατών εντός του οχήματος/συρμού.

 

βγ) Σε περίπτωση πρόκλησης ζημίας, εφαρμογή έχουν οι γενικότερες διατάξεις του Αστικού Κώδικα περί ευθύνης του κατόχου ζώου για ζημία που προκλήθηκε από αυτό σε τρίτον (άρθρο 924 ΑΚ).

Σύμφωνα με τον Κ.Β.Σ. αλλά και τον νέο ΚΦΑΣ (Κώδικας Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών – Ν.4093/2012), για τη μεταφορά προσώπων με λεωφορείο εκδίδεται φορολογικό στοιχείο που ονομάζεται «εισιτήριο» και επέχει θέση «Απόδειξης Λιανικών Συναλλαγών». Το ίδιο το εισιτήριο λοιπόν, είναι φορολογικό στοιχείο και δεν απαιτείται κανένα άλλο παραστατικό.

Περαιτέρω, με τον ΚΦΑΣ καθορίζεται ότι τα «εισιτήρια» συνεχίζουν να είναι αθεώρητα, μέχρι την 31-12-2013.

Στην ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε. έχουμε ξεκάθαρους κανόνες επιστροφής χρημάτων, σε περίπτωση ακύρωσης εισιτηρίου, που εκδόθηκε από την εταιρεία μας, σε απόλυτη συμμόρφωση με την ισχύουσα κοινοτική και ελληνική νομοθεσία.

 

Τι προβλέπει ο Κανονισμός Δικαιωμάτων Επιβατών (ΦΕΚ 7483/29-12-2023)

•βιθ) στις περιπτώσεις ακύρωσης κράτησης θέσης σε δρομολόγιο, είτε επιστρέφουν το 70% της τιμής του εισιτηρίου, εφόσον η ακύρωση πραγματοποιήθηκε τουλάχιστον 8 ώρες προ της αναχώρησης, ή το 50% της τιμής του εισιτηρίου, εφόσον η ακύρωση πραγματοποιήθηκε σε χρόνο μικρότερο των 8 ωρών προ της ώρας  αναχωρήσεως, είτε τροποποιούν- χωρίς καμία χρηματική επιβάρυνση- τα εισιτήρια όσον αφορά τη ημερομηνία του ταξιδιού ή τα μεταβιβάζουν σε άλλα πρόσωπα (επιβαλλομένης στην περίπτωση μεταβιβάσεως κανονικού εισιτηρίου σε πρόσωπο το οποίο δικαιούται εισιτήριο μειωμένης τιμής ή ελευθέρας διακινήσεως της επιστροφής των αντιστοίχων χρημάτων στον αρχικό κάτοχο του εισιτηρίου). 

Κανόνες επιστροφής:

  1. Εάν ο πελάτης δεν ακυρώσει το εισιτήριό του πριν από την ώρα του ταξιδιού, δεν δικαιούται αποζημίωση.
  2. Εάν ακυρώσει το εισιτήριο, μέσα στις τελευταίες 8 ώρες από την ώρα ταξιδιού δικαιούται το 50% της αξίας κάθε διαδρομής την οποία ακυρώνει.
  3. Εάν ακυρώσει το εισιτήριο, πολύ έγκαιρα, δηλαδή τουλάχιστον 8 ώρες πριν από την ώρα ταξιδιού (π.χ. την προηγούμενη μέρα) δικαιούται το 70% της αξίας κάθε διαδρομής την οποία ακυρώνει.
  4. Δείτε τον πλήρη πίνακα επιστροφών: κλικ εδώ>>

Τα ΚΤΕΛ δεν μπορούν να εγγυηθούν συγκεκριμένη διάρκεια ταξιδίου καθώς οι κυκλοφοριακές συνθήκες είναι ευμετάβλητες. Θεωρητικά, η συνήθης διάρκεια του ταξιδιού από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και αντίστροφα, εφαρμοζομένου του Κ.Ο.Κ.  είναι 05:45 – 06:45 ώρες, πλέον ενός διαλείμματος εργασίας του οδηγού, στο ύψος της Λαμίας, όπως προβλέπεται από την εργατική νομοθεσία. Η απόσταση είναι 480 – 530 χιλιόμετρα, ανάλογα με τη στάση αναχώρησης και τη στάση άφιξης.

Ναι, στα εκδοτήρια της εταιρείας μας στην οδό Μοναστηρίου 67 (Θεσσαλονίκη), σταθμού Μακεδονία Γιαννιτσών 244 (Θεσσαλονίκη), Κηφισού 100 (Αθήνα) μπορείτε να αγοράσετε το εισιτήριό σας με πιστωτική κάρτα, όπως επίσης και από το σύστημα ηλεκτρονικής έκδοσης εισιτηρίων (web ticket).

Tα ΚΤΕΛ δεν υποχρεούνται σε αποζημίωση των επιβατών, σε περίπτωση μη υπαίτιας βλάβης λεωφορείου κατά τη διάρκεια εκτέλεσης δρομολογίου, εφ’ όσον η εταιρεία μερίμνησε για τη συνέχιση εκτέλεσης του δρομολογίου με άλλο όχημα. Υποχρεούνται σε επιστροφή αντιτίμου του εισιτηρίου, μόνο σε περίπτωση καθυστέρησης αναχώρησης του λεωφορείου  από την αφετηρία, πέραν των 2 ωρών.

 Για τις  καθυστερήσεις λόγω ανωτέρας βίας (βλάβη, ατύχημα, ταραχές, “κλείσιμο δρόμων”, καιρικά φαινόμενα, έλεγχος αστυνομίας κ.λπ.) που συμβαίνουν καθ΄οδόν, τα ΚΤΕΛ δεν οφείλουν επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου.

 

Σύμφωνα με τον Κανονισμό Δικαιωμάτων Επιβατών (ΦΕΚ Β’ 7483/29-12-2023), τα ΚΤΕΛ υποχρεούνται να:

• βκστ) παρέχουν δυνατότητα σε επιβάτη υπεραστικής ή διεθνούς τακτικής γραμμής σε  περίπτωση ματαίωσης ή καθυστέρησης αυτής, κατά περίπτωση, συνέχισης του ταξιδιού, μεταφοράς με άλλο δρομολόγιο ή επιστροφής
αντιτίμου εισιτηρίου υπό τους όρους που  τίθενται στο άρθρο 19 του Κανονισμού (ΕΕ) 181/2011.

Σύμφωνα με τον Κανονισμό 181/11 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (http://eur-lex.europa.eu)

Και https://ec.europa.eu/

ΚΕΦΑΛΑΙΟ IV ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΜΑΤΑΙΩΣΗΣ Η ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗΣ

Άρθρο 19

Συνέχιση του ταξιδιού, μεταφορά με άλλο δρομολόγιο και επιστροφή χρημάτων

1. Όταν ο μεταφορέας αναμένει ευλόγως ότι μια τακτική γραμμή θα ματαιωθεί ή θα καθυστερήσει να αναχωρήσει από τερματικό σταθμό για περισσότερο από 120 λεπτά ή στην περίπτωση υπεράριθμων κρατήσεων, προσφέρει αμέσως στον επιβάτη τη δυνατότητα να επιλέξει:

α) συνέχιση του ταξιδιού ή μεταφορά με άλλο δρομολόγιο στον τελικό προορισμό, χωρίς πρόσθετες δαπάνες και υπό εφάμιλλες συνθήκες μεταφοράς, όπως ορίζεται στη σύμβαση μεταφοράς, το ταχύτερο δυνατόν·

β) ή επιστροφή του αντίτιμου του εισιτηρίου και, εάν συντρέχει περίπτωση, δωρεάν υπηρεσία επιστροφής με λεωφορείο ή πούλμαν στο αρχικό σημείο αναχώρησης, όπως ορίζεται στη σύμβαση μεταφοράς, το ταχύτερο δυνατόν.

2. Εάν ο μεταφορέας δεν προσφέρει στον επιβάτη την επιλογή που αναφέρεται στην παράγραφο 1, ο επιβάτης έχει δικαίωμα αποζημίωσης ανερχόμενης στο 50 % της τιμής του εισιτηρίου, επιπλέον της επιστροφής χρημάτων κατά την παράγραφο 1 στοιχείο β). Το ποσόν αυτό καταβάλλεται από τον μεταφορέα εντός μηνός από την υποβολή αίτησης αποζημίωσης.

3. Εφόσον λεωφορείο ή πούλμαν τίθεται εκτός λειτουργίας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, ο μεταφορέας μεριμνά είτε για τη συνέχιση της υπηρεσίας με άλλο όχημα από το σημείο όπου ακινητοποιήθηκε το πρώτο όχημα, ή για τη μεταφορά από την τοποθεσία όπου ακινητοποιήθηκε το όχημα σε κατάλληλο χώρο αναμονής ή τερματικό σταθμό από τον οποίο είναι δυνατή η συνέχιση του ταξιδιού. (If the bus or coach breaks down during the journey, the carrier must send another bus or coach to the place where the original bus or coach broke down, either to continue the service and carry the passengers to their destination or to transport them to a suitable waiting point or terminal from where continuation of the journey becomes possible).

4. Όταν τακτική γραμμή ματαιώνεται ή καθυστερεί να αναχωρήσει από στάση λεωφορείου για περισσότερα των 120 λεπτών, οι επιβάτες έχουν το δικαίωμα συνέχισης του ταξιδιού ή μεταφοράς με άλλο δρομολόγιο ή επιστροφής του αντίτιμου του εισιτηρίου εκ μέρους του μεταφορέα, κατά την παράγραφο 1.

5. Η επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου κατά την παράγραφο 1 στοιχείο β) και την παράγραφο 4 πρέπει να γίνεται εντός δεκατεσσάρων ημερών από την παροχή της δυνατότητας αυτής ή από την παραλαβή του σχετικού αιτήματος. Η πληρωμή καλύπτει το πλήρες αντίτιμο του εισιτηρίου στην τιμή που αγοράστηκε, για το μέρος ή τα μέρη του ταξιδιού που δεν πραγματοποιήθηκαν και για το μέρος ή τα μέρη του ταξιδιού που ήδη πραγματοποιήθηκαν, εάν το ταξίδι δεν εξυπηρετεί πλέον κανέναν σκοπό σε σχέση με το αρχικό ταξιδιωτικό σχέδιο του επιβάτη. Όσον αφορά τις ταξιδιωτικές κάρτες ή τα εισιτήρια απεριορίστων διαδρομών, η πληρωμή πρέπει να ισούται με το ανάλογο τμήμα του συνολικού κόστους της κάρτας ή του εισιτηρίου. Η πληρωμή γίνεται σε μετρητά, εκτός εάν ο επιβάτης δεχθεί την επιστροφή χρημάτων με άλλη μορφή. …………………

Όταν λοιπόν, “πούλμαν τίθεται εκτός λειτουργίας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού” ο μεταφορέας (ΚΤΕΛ) “μεριμνά είτε για τη συνέχιση της υπηρεσίας με άλλο όχημα από το σημείο όπου ακινητοποιήθηκε το πρώτο όχημα…”

Συνεπώς, τα ΚΤΕΛ δεν υποχρεούνται σε αποζημίωση των επιβατών, σε περίπτωση μη υπαίτιας βλάβης λεωφορείου κατά τη διάρκεια εκτέλεσης δρομολογίου, εφ’ όσον η εταιρεία μερίμνησε για τη συνέχιση εκτέλεσης του δρομολογίου με άλλο όχημα.

Σύμφωνα με τον Κανονισμό Δικαιωμάτων Επιβατών, που είναι ανηρτημένος στην ιστοσελίδα μας

Άρθρο 6

Μηχανισμός διεκπεραίωσης καταγγελιών για παραβίαση δικαιωμάτων και υποχρεώσεων του Κανονισμού Δικαιωμάτων Επιβατών τακτικών και έκτακτων γραμμών με οδικά μέσα δημόσιας μεταφοράς και μέσα σταθερής τροχιάς

1. Κάθε πολίτης, επιβάτης ή μη των τακτικών και έκτακτων γραμμών που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος Κανονισμού Δικαιωμάτων, δύναται, εφόσον επιθυμεί και σύμφωνα με τα οριζόμενα της παραγράφου 4 (Ενότητες Α και Β) του παρόντος άρθρου, να υποβάλει στα αρμόδια, κατά περίπτωση, όργανα αναφορά− καταγγελία για παράβαση των δικαιωμάτων του, όπως καθορίζονται στο άρθρο 2, και για παράβαση των υποχρεώσεων των μεταφορέων, όπως καθορίζονται στο άρθρο 5 της παρούσας απόφασης.

2. Πρωτοβάθμια όργανα εξέτασης αναφορών− καταγγελιών για την παραβίαση των διατάξεων του παρόντος Κανονισμού ορίζονται οι μεταφορείς ως ακολούθως: γ. για τις λοιπές δημόσιες τακτικές αστικές και υπεραστικές επιβατικές μεταφορές που εκτελούνται στο πλαίσιο του Ν. 2963/2001 (Α΄ 268):τα οικεία Κ.Τ.Ε.Λ. και Κ.Τ.Ε.Λ. Α.Ε., τη Δημοτική Επιχείρηση Συγκοινωνιών «ΡΟΔΑ» και τη Δ.Ε.Α.Ι. Κω, εντός της περιοχής ευθύνης τους

Α.1. Υποβολή και εξέταση αναφοράς− καταγγελίας σε α΄ βαθμό

i. Ο ενδιαφερόμενος οφείλει να υποβάλει εντός τριών (3) μηνών από την ημερομηνία εκτέλεσης της αναφερόμενης παράβασης έγγραφη καταγγελία, με κριτήριο την εκτελούμενη γραμμή και το είδος του μέσου μεταφοράς, στα αρμόδια πρωτοβάθμια όργανα εξέτασης καταγγελιών της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου. Προκειμένου να εξεταστούν αρμοδίως οι αναφορές καταγγελίες πρέπει να υποβάλλονται εγγράφως και να περιλαμβάνουν απαραιτήτως: τα πλήρη στοιχεία του καταγγέλλοντα (Όνομα, Επώνυμο) και στοιχεία επικοινωνίας (Ταχυδρομική δ/νση ή/και e−mail ή/και τηλέφωνο ή/ και fax), τους λόγους υποβολής της καταγγελίας, σαφή περιγραφή του συμβάντος, σχετικές πληροφορίες με το ταξίδι και τους όρους μεταφοράς (όπως υπόδειξη του μεταφορέα, αναφορά του σημείου αναχώρησης− άφιξης, αναφορά της προγραμματισμένης και της τελικώς εκτελεσθείσας ώρας αναχώρησης− άφιξης, στην περίπτωση ματαίωσης ή καθυστερημένης αναχώρησης τακτικής γραμμής, το αντίτιμο του εισιτηρίου κ.λπ.). Προαιρετικά, στην αναφορά− καταγγελία επισυνάπτεται κάθε σχετικό παραστατικό, όπως απόκομμα εισιτηρίου, αποδεικτικό κράτησης ταξιδιού, αντίγραφα αποδείξεων πρόσθετων εξόδων.

ii. Τα πρωτοβάθμια όργανα πραγματοποιούν έρευνα για κάθε αναφορά− καταγγελία και εντός ενός (1) μηνός από την παραλαβή αυτής ενημερώνουν εγγράφως και επί αποδείξει τον καταγγέλλοντα εάν η καταγγελία του εκρίθη βάσιμη, απερρίφθη ή εξετάζεται ακόμη. Καταγγελίες και αναφορές υβριστικές ή ελλιπείς ως προς τα αναφερόμενα στοιχεία καθώς και καταγγελίες που έχουν εξεταστεί, εξετάζονται ή η εξέταση των οποίων εκκρεμεί από τα αρμόδια δευτεροβάθμια όργανα δεν εξετάζονται από τα πρωτοβάθμια όργανα, με παράλληλη ενημέρωση του πολίτη.

Σε όλα τα λεωφορεία της ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε. στη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Αθήνα και αντίστροφα θα βρείτε δωρεάν wi-fi σε συνεργασία με τη VODAFONE. Κάθε επιβάτης μπορεί να “ξοδέψει” δεδομένα έως 120mb σε κάθε ταξίδι του.  Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να γίνεται συνετή χρήση υπηρεσιών τύπου live streaming (viber call, messenger video, youtube κ.λ.π.), καθώς τελειώνει γρήγορα ο επιτρεπόμενος όγκος data των 120 mb. Η εταιρία μας εγκατέστησε εξωτερικές κεραίες GSM για καλύτερη λήψη σήματος σε όλη τη διαδρομή, η γεωγραφική κάλυψη αγγίζει το 99% της διαδρομής. Η εταιρεία μας τοποθέτησε 2 router σε κάθε λεωφορείο και χρησιμοποιεί το μεγαλύτερο σε όγκο δεδομένων διαθέσιμο πρόγραμμα data της Vodafone. Επίσης, όλα τα λεωφορεία μας διαθέτουν πρίζα για τη φόρτιση των συσκευών σας. Σημειώστε όμως, ότι όλα τα παραπάνω αφορούν λεωφορεία της εταιρείας μας ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε. και όχι όλα τα λεωφορεία άλλων ΚΤΕΛ που εκτελούν το ίδιο δρομολόγιο.

Σύμφωνα με την ισχύουσα Υπουργική Απόφαση περί καθορισμού κομίστρου (ΦΕΚ Β’ 2498/19-11-2015), άρθρο 6, παρ.8, «Για τη μεταφορά παιδιών ηλικίας μέχρι έξι (6) ετών, δεν οφείλεται ιδιαίτερο εισιτήριο πέραν εκείνου που εκδίδεται για το πρόσωπο που το συνοδεύει, μετά του οποίου θεωρείται ότι αποτελεί έναν και τον αυτόν επιβάτη, εφόσον βέβαια δεν ζητείται γι’ αυτά χωριστή θέση.»

Συνεπώς,  σύμφωνα με το νόμο, παιδιά ΟΠΟΙΑΣΔΗΠΟΤΕ ηλικίας, από 0 ετών, πληρώνουν ΚΑΝΟΝΙΚΟ εισιτήριο εφόσον καταλαμβάνουν θέση, ενώ δεν πληρώνουν εισιτήριο εφόσον είναι μέχρι 6 ετών (μέχρι τη συμπλήρωση των 6 ετών στο υπόψιν έτος) και δεν καταλαμβάνουν θέση (είναι στην αγκαλιά του ενήλικα).

Η εταιρεία μας  όμως καθιέρωσε την 12/6//2019 εκπτωτικά εισιτηρια για παιδιά 0-18 ετών, ως εξής:

0-6 ετών, ΔΩΡΕΑΝ εισιτήριο, εφόσον ο γονέας δηλώνει ότι θα το έχει αγκαλιά. Εννοείται ότι σε περίπτωση ύπαρξης κενής θέσης, ο γονέας, μπορεί να το αφήσει σε κενή θέση, για όσο διάστημα, δεν καλύπτεται η θέση από άλλον επιβάτη. Εννοείται επίσης ότι, εάν ανέβει επιβάτης, που έχει εισιτήριο και η μοναδική κενή θέση είναι αυτή, που καταλαμβάνει παιδί που δεν έχει εισιτήριο,  ο γονέας που άφησε το παιδί του σε κενή θέση, θα το ξαναπάρει στην αγκαλιά του.

0-6 ετών, εφόσον ζητείται θέση: ΕΚΠΤΩΣΗ 50%, εισιτήριο «ΠΑΙΔΙΚΟ»

7-12 ετών, έκπτωση 50%, εισιτήριο «ΠΑΙΔΙΚΟ»

13-18 ετών, έκπτωση 25%, εισιτήριο «ΜΑΘΗΤΙΚΟ»

ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ:

ΗΛΙΚΙΑΜΕ ΘΕΣΗΕΙΣΙΤΗΡΙΟΕΚΠΤΩΣΗΤΙΜΗ
0-6ΟΧΙ προαιρετικά«ΔΩΡΕΑΝ»100%0 €
0-6ΝΑΙ προαιρετικά«ΠΑΙΔΙΚΟ»50%21 €
7-12ΝΑΙ υποχρεωτικά«ΠΑΙΔΙΚΟ»50%21 €
13-18ΝΑΙ υποχρεωτικά«ΜΑΘΗΤΙΚΟ»25%32 €

Τι προβλέπει ο Κανονισμός Δικαιωμάτων Επιβατών (ΦΕΚ 1181/19-6-2015, σελίδα 12503)
2. Στις υπεραστικές και ενδοκοινοτικές τακτικές και έκτακτες γραμμές επιτρέπεται, με ευθύνη του επιβάτη και κατά την κρίση του οδηγού ή άλλου εντεταλμένου προσωπικού του μεταφορέα, η μεταφορά αποσκευών και λοιπών αντικειμένων, ως εξής:

• Οι αποσκευές επιβατών, συμπεριλαμβανομένων ποδηλάτων, βρεφικών / παιδικών καροτσιών, δεμάτων, τοποθετούνται στο χώρο αποσκευών του λεωφορείου.

• Αποσκευές μικρών διαστάσεων (χειραποσκευές, σακίδια κ.λπ.) θα πρέπει για την ασφάλεια των επιβαινόντων να μην κρατούνται ανά χείρας, αλλά να τοποθετούνται στα ειδικά ράφια αποσκευών που διαθέτει το λεωφορείο.

• Δεν επιτρέπεται η μεταφορά επικίνδυνων, εύφλεκτων αιχμηρών, δηλητηριωδών, ρυπαρών ή δύσοσμων υλών, υλικών και, εν γένει, αντικειμένων επικίνδυνων για τη σωματική ακεραιότητα των επιβατών.

• Η μεταφορά ασυνόδευτων αποσκευών επιτρέπεται στις υπεραστικές τακτικές γραμμές.

3. Σε κάθε περίπτωση, οι μεταφορείς δεν ευθύνονται για την κλοπή ή απώλεια προσωπικών αντικειμένων των επιβατών κατά την διάρκεια της μεταφοράς.

 

Μέχρι πόσα κιλά αποσκευών μου, μεταφέρετε δωρεάν;

Σύμφωνα με : ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ (ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ) 2498/19-11-2015, σελίδα 28307

Άρθρο 3

Κόμιστρο αποσκευών και μικροδεμάτων

Για το πέραν των δέκα (10) χιλιόγραμμων βάρος αποσκευών επιβάτη που ταξιδεύει με υπεραστικά λεωφορεία και για τα ασυνόδευτα μικροδέματα εφημερίδων περιοδικών ή άλλων εντύπων καθορίζεται κόμιστρο, το οποίο προκύπτει με βάση το συντελεστή 0,000702 € ανά χιλιόγραμμο και ανά χιλιόμετρο, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Στην ανωτέρω τιμή κομίστρου υπολογίζεται η εισφορά του πέντε τοις εκατό (5%) του άρθρου 13 του Ν. 2963/2001 (Α΄ 268).

Η ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε. προσφέρει σε όλους τους επιβάτες της γραμμής Θεσσαλονίκη – Αθήνα και αντίστροφα, τη δωρεάν μεταφορά μέχρι 3 συνοδευόμενων αποσκευών, βάρους συνολικά μέχρι 45 κιλά (π.χ. 3 βαλίτσες βάρους 40 κιλών)

——-.

Οχι. Δεν προβλέπεται μείωση ή απαλλαγή καταβολής κομίστρου για ανέργους, στις υπεραστικές συγκοινωνίες, παρά μόνο στις αστικές (ΟΑΣΑ, ΟΑΣΘ, αστικά ΚΤΕΛ).

Η ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε. όμως , στα πλαίσια του κοινωνικού της ρόλου και αναγνωρίζοντας τις ανάγκες των ανέργων, προσφέρει εθελοντικές εκπτώσεις , που περιγράφονται στον τιμοκατάλογο, που αναρτάται στον ιστότοπό της.

Για το 2024, προσφέρουμε εθελοντική έκπτωση 25% για τη στήριξη των ανέργων.

Απαιτείται η επίδειξη 3 δικαιολογητικών:

α. βεβαίωση χρόνου ανεργίας,

β. αποδεικτικό ανανέωσης

γ. ταυτότητα

Στα υπεραστικά ΚΤΕΛ χορηγείται έκπτωση 50% σε ΑΜΕΑ, βάσει της εγκυκλίου Δ24/12/ΓΠοικ.62527/1650.

 

Tα δελτία θα χορηγούνται στους δικαιούχους που διαμένουν μόνιμα στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης τόσο από την αρμόδια υπηρεσία της Περιφερειακής Ενότητας, όσο και από τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠΣτην πίσω πλευρά θα αναγράφεται ιδιοχείρως ή εντύπως από την Υπηρεσία και τα ΚΕΠ η ένδειξη: “ΠΑΡΕΧΕΤΑΙ ΕΚΠΤΩΣΗ 50% ΣΤΑ ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΑ ΚΤΕΛ”.

 
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΕΔΩ