Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Η Εταιρία

Ιστορική Αναδρομή

1952

Η ιστορία του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ξεκινά από τον Αύγουστο του 1952. Τότε, με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού, ιδρύθηκε με το νόμο 2119/1952, το Κ.Τ.Ε.Λ. τα αρχικά σήμαιναν : «Κοινό Ταμείο Εισπράξεως Λεωφορείων». Από τα 104 ΚΤΕΛ που ξεκίνησαν συνολικά στην Ελλάδα το 39ο και το 54ο εξυπηρετούσαν τη Θεσσαλονίκη. Τα νέα δρομολόγια ήρθαν να ενισχύσουν τις μετακινήσεις που μέχρι τότε εξυπηρετούσαν ο σιδηρόδρομος ή λεωφορεία που ανήκαν σε ιδιώτες.

1973

Το 1973 με το Π.Δ. 102/1973, συστάθηκε το «ΚΤΕΛ Νομού Θεσσαλονίκης» στο οποίο ανατέθηκε η συγκοινωνιακή κάλυψη των οικισμών του Νομού Θεσσαλονίκης, που δεν εξυπηρετούνταν από τον Ο.Α.Σ.Θ. (Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης) και η γραμμή Θεσσαλονίκης – Αθηνών το 1979.

1979

Το 1979 ένα μεγάλο μέρος από το έργο των 2 υπεραστικών ΚΤΕΛ πέρασε στην εξυπηρέτηση γραμμών του Ο.Α.Σ.Θ που επεκτάθηκε στις περιοχές Μηχανιώνα, Επανωμή, Ωραιόκαστρο, Ασβεστοχώρι, Σίνδος κ.λ.π. Ουσιαστικά το 54ο ΚΤΕΛ απορροφήθηκε πλήρως σε από τον Ο.Α.Σ.Θ συνεισφέροντας 103 από τα 206 λεωφορεία του υπεραστικού ΚΤΕΛ. Μέχρι τότε στο «ΚΤΕΛ Νομού Θεσσαλονίκης» συμμετείχαν 103 ατομικές επιχειρήσεις εκμετάλλευσης λεωφορείου. Κάθε λεωφορείο από τα 103, μπορούσε να αποτελεί ιδιοκτησία και περισσοτέρων του ενός ιδιοκτητών (συνιδιοκτησία). Επιπλέον αυτών, το ΚΤΕΛ Νομού Θεσσαλονίκης, είχε 10 κοινά λεωφορεία.

2003

Τον Αύγουστο του 2003, κάνοντας χρήση του Νόμου 2963/2001, ο οποίος έδινε τη δυνατότητα στα ΚΤΕΛ να μετατραπούν σε Ανώνυμες Εταιρείες, είτε κρατώντας οι παλαιοί ιδιοκτήτες τα λεωφορεία τους, είτε εισφέροντάς τα στην εταιρεία, συστάθηκε, με εισφορά των λεωφορείων, η «Κ.Τ.Ε.Λ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΗ, ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», με διακριτικό τίτλο «Κ.Τ.Ε.Λ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε.«, και καταχωρήθηκε στις 25-8-2003, στο Μητρώο Ανωνύμων Εταιρειών της Διεύθυνσης Εταιρειών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Θεσσαλονίκης, με αριθμό (Μ.Α.Ε.) 55051/62/Β/03/0162. Οι παλαιοί αυτοκινητιστές εισέφεραν τα λεωφορεία τους στην εταιρεία δημιουργώντας μια κεφαλαιουχική ανώνυμη εταιρεία, χωρίς ιδιοκτήτες-λεωφορειούχους. Από τότε λειτουργεί ως πολυμετοχική Α.Ε. που έχει στο μετοχολόγιό της περί τους 200 μετόχους.

Τον Σεπτέμβριο του 2003, η πολιτεία αποφάσισε και άλλη επέκταση των αστικών συγκοινωνιών, την οποία ανέθεσε στον Ο.Α.Σ.Θ. χωρίς τη χρήση λεωφορείων της «Κ.Τ.Ε.Λ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε.». Έτσι, από τον Σεπτέμβριο του 2003, 15 επιπλέον δήμοι του Νομού (Λαγκαδά, Κουφαλίων, Βασιλικών, κ.λ.π.) εξυπηρετούνται από τον Ο.Α.Σ.Θ. Σε αντάλλαγμα δόθηκαν στην «Κ.Τ.Ε.Λ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε.» 26 μετοχές του Ο.Α.Σ.Θ. και μεταφέρθηκε προσωπικό (200 περίπου άτομα) από το ΚΤΕΛ στον Ο.Α.Σ.Θ. Το ΚΤΕΛ απέσυρε τα λεωφορεία, που του «περίσσεψαν» από την επέκταση και πλέον εξυπηρετεί 9 δήμους του νομού Θεσσαλονίκης (1. Αγίου Γεωργίου, 2. Απολλωνίας, 3. Αρέθουσας, 4. Βερτίσκου, 5. Εγνατίας, 6. Καλλοινδίων, 7. Μαδύτου, 8. Ρεντίνας και 9. Σοχού) και φυσικά τη γραμμή Θεσσαλονίκης – Αθήνας & Πειραιά.

2011

Τον Ιανουάριο του 2011, οι αστικές συγκοινωνίες επεκτείνονται στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης. Έτσι, ο ΟΑΣΘ ανέλαβε τη μεταφορά επιβατών από την πόλη της Θεσσαλονίκης στην πόλη του Λαγκαδά, η οποία ενώνεται πλέον με τα χωριά της περιοχής, με τοπικές τροφοδοτικές γραμμές τις οποίες λειτουργεί η ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, με αστικό εισιτήριο. Επίσης, η ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, μείωσε από 1-1-2011, κατά 50% τις τιμές των εισιτηρίων στις δύο γραμμές που εξυπηρετεί (Θεσσαλονίκη-Ζαγκλιβέρι και Θεσσαλονίκη-Ασπροβάλτα).

2019

Τον Ιούνιο του 2019, μέρος των αστικών συγκοινωνών επεστράφη στο ΚΤΕΛ. Από την 1/6/2019, η ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΕ, ανέλαβε την εκτέλεση των δρομολογίων του ΟΑΣΘ, με δικά της λεωφορεία και προσωπικό, στις γραμμές 85,86,89,90,91,92.

2020


Το Μάρτιο του 2020, η ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε. σε συνεργασία με τα ΚΤΕΛ ΣΕΡΡΩΝ, ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ και ΚΙΛΚΙΣ, αναλαμβάνει με ανάθεση από τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ ΑΕ) την εκτέλεση 25 γραμμών του ΟΑΣΘ, με δικά της λεωφορεία και προσωπικό, στις γραμμές 9, 36, 40, 42, 43, 51, 53, 54, 55, 56, 60, 61, 66, 67, 69, 76, 77, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 87, 88 .

ΣΗΜΕΡΑ

Σήμερα η Κ.Τ.Ε.Λ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε. προσφέρει υπηρεσίες συγκοινωνίας υψηλού επιπέδου. Με συνεχή εξέλιξη των υπηρεσιών της, ανανέωση του στόλου και του εξοπλισμού των οχημάτων της και με διαρκή εκπαίδευση του προσωπικού της, εξυπηρετεί με αξιοπιστία και ασφάλεια το κοινό που εμπιστεύεται τις γραμμές της . Με σταθερά βήματα διαμορφώνουμε ένα καλύτερο μέλλον στις μετακινήσεις.

1952

Η ιστορία του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ξεκινά από τον Αύγουστο του 1952. Τότε, με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού, ιδρύθηκε με το νόμο 2119/1952, το Κ.Τ.Ε.Λ. τα αρχικά σήμαιναν : «Κοινό Ταμείο Εισπράξεως Λεωφορείων». Από τα 104 ΚΤΕΛ που ξεκίνησαν συνολικά στην Ελλάδα το 39ο και το 54ο εξυπηρετούσαν τη Θεσσαλονίκη. Τα νέα δρομολόγια ήρθαν να ενισχύσουν τις μετακινήσεις που μέχρι τότε εξυπηρετούσαν ο σιδηρόδρομος ή λεωφορεία που ανήκαν σε ιδιώτες.

1973

Το 1973 με το Π.Δ. 102/1973, συστάθηκε το «ΚΤΕΛ Νομού Θεσσαλονίκης» στο οποίο ανατέθηκε η συγκοινωνιακή κάλυψη των οικισμών του Νομού Θεσσαλονίκης, που δεν εξυπηρετούνταν από τον Ο.Α.Σ.Θ. (Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης) και η γραμμή Θεσσαλονίκης – Αθηνών το 1979.

1979

Το 1979 ένα μεγάλο μέρος από το έργο των 2 υπεραστικών ΚΤΕΛ πέρασε στην εξυπηρέτηση γραμμών του Ο.Α.Σ.Θ που επεκτάθηκε στις περιοχές Μηχανιώνα, Επανωμή, Ωραιόκαστρο, Ασβεστοχώρι, Σίνδος κ.λ.π. Ουσιαστικά το 54ο ΚΤΕΛ απορροφήθηκε πλήρως σε από τον Ο.Α.Σ.Θ συνεισφέροντας 103 από τα 206 λεωφορεία του υπεραστικού ΚΤΕΛ. Μέχρι τότε στο «ΚΤΕΛ Νομού Θεσσαλονίκης» συμμετείχαν 103 ατομικές επιχειρήσεις εκμετάλλευσης λεωφορείου. Κάθε λεωφορείο από τα 103, μπορούσε να αποτελεί ιδιοκτησία και περισσοτέρων του ενός ιδιοκτητών (συνιδιοκτησία). Επιπλέον αυτών, το ΚΤΕΛ Νομού Θεσσαλονίκης, είχε 10 κοινά λεωφορεία.

2003

Τον Αύγουστο του 2003, κάνοντας χρήση του Νόμου 2963/2001, ο οποίος έδινε τη δυνατότητα στα ΚΤΕΛ να μετατραπούν σε Ανώνυμες Εταιρείες, είτε κρατώντας οι παλαιοί ιδιοκτήτες τα λεωφορεία τους, είτε εισφέροντάς τα στην εταιρεία, συστάθηκε, με εισφορά των λεωφορείων, η «Κ.Τ.Ε.Λ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΗ, ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», με διακριτικό τίτλο «Κ.Τ.Ε.Λ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε.«, και καταχωρήθηκε στις 25-8-2003, στο Μητρώο Ανωνύμων Εταιρειών της Διεύθυνσης Εταιρειών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Θεσσαλονίκης, με αριθμό (Μ.Α.Ε.) 55051/62/Β/03/0162. Οι παλαιοί αυτοκινητιστές εισέφεραν τα λεωφορεία τους στην εταιρεία δημιουργώντας μια κεφαλαιουχική ανώνυμη εταιρεία, χωρίς ιδιοκτήτες-λεωφορειούχους. Από τότε λειτουργεί ως πολυμετοχική Α.Ε. που έχει στο μετοχολόγιό της περί τους 200 μετόχους.

Τον Σεπτέμβριο του 2003, η πολιτεία αποφάσισε και άλλη επέκταση των αστικών συγκοινωνιών, την οποία ανέθεσε στον Ο.Α.Σ.Θ. χωρίς τη χρήση λεωφορείων της «Κ.Τ.Ε.Λ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε.». Έτσι, από τον Σεπτέμβριο του 2003, 15 επιπλέον δήμοι του Νομού (Λαγκαδά, Κουφαλίων, Βασιλικών, κ.λ.π.) εξυπηρετούνται από τον Ο.Α.Σ.Θ. Σε αντάλλαγμα δόθηκαν στην «Κ.Τ.Ε.Λ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε.» 26 μετοχές του Ο.Α.Σ.Θ. και μεταφέρθηκε προσωπικό (200 περίπου άτομα) από το ΚΤΕΛ στον Ο.Α.Σ.Θ. Το ΚΤΕΛ απέσυρε τα λεωφορεία, που του «περίσσεψαν» από την επέκταση και πλέον εξυπηρετεί 9 δήμους του νομού Θεσσαλονίκης (1. Αγίου Γεωργίου, 2. Απολλωνίας, 3. Αρέθουσας, 4. Βερτίσκου, 5. Εγνατίας, 6. Καλλοινδίων, 7. Μαδύτου, 8. Ρεντίνας και 9. Σοχού) και φυσικά τη γραμμή Θεσσαλονίκης – Αθήνας & Πειραιά.

2011

Τον Ιανουάριο του 2011, οι αστικές συγκοινωνίες επεκτείνονται στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης. Έτσι, ο ΟΑΣΘ ανέλαβε τη μεταφορά επιβατών από την πόλη της Θεσσαλονίκης στην πόλη του Λαγκαδά, η οποία ενώνεται πλέον με τα χωριά της περιοχής, με τοπικές τροφοδοτικές γραμμές τις οποίες λειτουργεί η ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, με αστικό εισιτήριο. Επίσης, η ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, μείωσε από 1-1-2011, κατά 50% τις τιμές των εισιτηρίων στις δύο γραμμές που εξυπηρετεί (Θεσσαλονίκη-Ζαγκλιβέρι και Θεσσαλονίκη-Ασπροβάλτα).

2019

Τον Ιούνιο του 2019, μέρος των αστικών συγκοινωνών επεστράφη στο ΚΤΕΛ. Από την 1/6/2019, η ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΕ, ανέλαβε την εκτέλεση των δρομολογίων του ΟΑΣΘ, με δικά της λεωφορεία και προσωπικό, στις γραμμές 85,86,89,90,91,92.

2020


Το Μάρτιο του 2020, η ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε. σε συνεργασία με τα ΚΤΕΛ ΣΕΡΡΩΝ, ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ και ΚΙΛΚΙΣ, αναλαμβάνει με ανάθεση από τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ ΑΕ) την εκτέλεση 25 γραμμών του ΟΑΣΘ, με δικά της λεωφορεία και προσωπικό, στις γραμμές 9, 36, 40, 42, 43, 51, 53, 54, 55, 56, 60, 61, 66, 67, 69, 76, 77, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 87, 88 .

ΣΗΜΕΡΑ

Σήμερα η Κ.Τ.Ε.Λ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε. προσφέρει υπηρεσίες συγκοινωνίας υψηλού επιπέδου. Με συνεχή εξέλιξη των υπηρεσιών της, ανανέωση του στόλου και του εξοπλισμού των οχημάτων της και με διαρκή εκπαίδευση του προσωπικού της, εξυπηρετεί με αξιοπιστία και ασφάλεια το κοινό που εμπιστεύεται τις γραμμές της . Με σταθερά βήματα διαμορφώνουμε ένα καλύτερο μέλλον στις μετακινήσεις.